Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

22 Januari

Av Frida Åström - 23 januari 2012 00:15

 

Dagen slutade lika fort som den började. Fick mig en ofrivillig promenad hem från näsbyn på morgon (tack pappa!) så jag kom mig i säng senare än vanligt. Vilket innebär att jag vaknat senare än vanligt. Hopp in i kläderna, på med ansiktet och iväg till pappa för att hämta barnet. Fort vidare till svärmormor och Per för en utsökt "haramiddag" och sen vidare till jobbet.

Haylie sover borta idag, för första gången. Jag har haft så ont i magen och haft sån ångest men hennes mormor ville så gärna låna henne och någon gång måste ju vara den första.. Hon hade dock somnat ganska direkt och vad jag vet sover hon ännu.


Min lilla bebis är inte så liten längre och man kan föra någorlunda vettiga diskussioner med henne. Man får skratta så mycket, mest hela tiden åt hennes roliga uttalanden. Lilla, lilla gumman.

Dockorna är hennes liv och dom ska äta, sova, bytas på, kläs och roas som alla andra barn. Ibland känns det som att jag har 12 ungar att ta hand om. Men huvudsaken är ju att hon tycker det är roligt :) Vi har dock lyckats begränsa antalet dockor i sängen till 2. Dom ska ju ha egen kudde och eget täcke förstår ni, så det blev lite trångt där ett tag.


 
 
Lisa - mamma till Knut

Lisa - mamma till Knut

25 januari 2012 09:43

Men vad kul för Haylie att få sova hos sin mormor! :D gick det bra för henne? Och det kan inte ha varit kul att få gå hem från näsbyn till djuptjärn när man jobbat en hel natt :P

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

 
Sofia - Mamma till Wilbur ♥

Sofia - Mamma till Wilbur ♥

4 februari 2012 11:02

Tur för oss så verkade hostar gå över av sig själv. :) Snabbt dessutom. Han har hostat lite på natten men inte överdrivet mycket. :)

Vår doktor kom med samma tips gällande saften, även isglass typ piggelin sa hon skulle funka bra. :)

http://idamariasofia.blogg.se

 
Lotta,mamma till Lucas

Lotta,mamma till Lucas

16 mars 2012 05:57

Hej!
Har också en ny Blogg så Sotnosen finns inte längre! =) Har lagt till din nya på Bloglovin, så jag hoppas vi fortsätter att ses! =)

Trevlig dag!

http://www.lillgrodanskrypin.blogg.se

 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

27 mars 2012 14:32

Hej! Har ni det bra? :) det var länge sen man såg er nu, tyckte annars att man såg er överallt :)

Tänkte höra med dig om Haylie fick vara med på lilla vasaloppet? För till mig sa dom att Knut inte fick vara med för att dom inte hade tid att hålla koll på honom, då han är så liten. Men att jag fick komma och vara med honom, då skulle han få vara med. Var bara tur att jag var sjuk den dagen, annars skulle jag ha jobbat. Jag har börjat hitta mer och mer nackdelar med Hallonet och dess personal, tyvärr... har en kompis som har en lika gammal kille på en annan avdelning och där har dom helt andra regler. Tycker faktiskt att det ska vara lika för alla och jag funderar tom på att prata med rektorn.

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida Åström - 8 juni 2012 01:50

Tittar bara in snabbt för att säga att jag nu "flyttar hem igen" :)   Http://bigmamaa.blogg.se ...

Av Frida Åström - 6 juni 2012 23:43

för jag har inget körkort..   Är väldigt sugen på att ta tillbaka min gamla blogg.. Ska suga på karamellen ett tag till. Men tills dess får ni en lista.   När fick du reda på att du var gravid? 20 februari Blev det en chock? Nej Hur gam...

Av Frida Åström - 2 juni 2012 12:04

Jag vet! Får aldrig tummen ur till att skriva ett inlägg men nu ska jag försöka. Går in i v23 idag och besöket hos BM förra veckan visade följande: Hjärtljud: 146 slag/min Järnvärde: 103 (så nu äter jag dubbel dos järntabletter) Minns inte ...

Av Frida Åström - 10 maj 2012 10:46

Hänger inte riktigt med här i bloggvärlden längre. Nu har vi äntligen gått ut med att haylie ska bli storasyster!! :) har varit väldigt svårt att försöka dölja det eftersom att jag mått så illa. Har väldigt dåliga värden denna gång men vi får hop...

Av Frida Åström - 10 maj 2012 10:46

Hänger inte riktigt med här i bloggvärlden längre. Nu har vi äntligen gått ut med att haylie ska bli storasyster!! :) har varit väldigt svårt att försöka dölja det eftersom att jag mått så illa. Har väldigt dåliga värden denna gång men vi får hop...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards