Alla inlägg under januari 2012

Av Frida Åström - 23 januari 2012 00:15

 

Dagen slutade lika fort som den började. Fick mig en ofrivillig promenad hem från näsbyn på morgon (tack pappa!) så jag kom mig i säng senare än vanligt. Vilket innebär att jag vaknat senare än vanligt. Hopp in i kläderna, på med ansiktet och iväg till pappa för att hämta barnet. Fort vidare till svärmormor och Per för en utsökt "haramiddag" och sen vidare till jobbet.

Haylie sover borta idag, för första gången. Jag har haft så ont i magen och haft sån ångest men hennes mormor ville så gärna låna henne och någon gång måste ju vara den första.. Hon hade dock somnat ganska direkt och vad jag vet sover hon ännu.


Min lilla bebis är inte så liten längre och man kan föra någorlunda vettiga diskussioner med henne. Man får skratta så mycket, mest hela tiden åt hennes roliga uttalanden. Lilla, lilla gumman.

Dockorna är hennes liv och dom ska äta, sova, bytas på, kläs och roas som alla andra barn. Ibland känns det som att jag har 12 ungar att ta hand om. Men huvudsaken är ju att hon tycker det är roligt :) Vi har dock lyckats begränsa antalet dockor i sängen till 2. Dom ska ju ha egen kudde och eget täcke förstår ni, så det blev lite trångt där ett tag.


Av Frida Åström - 22 januari 2012 03:20

Har just beställt hem en namnskylt till mina bussaronger jag har på jobbet, helt gratis dessutom!


Hos Skyltmax kan man just nu få gratis skyltar! Allt man behöver göra är att skriva ett inlägg i sin blogg med ordet namnskylt (eller dörrskylt om man vill), så skickar de skyltarna inom kort! Inte fy skam, eller hur?

 

Skylt, vilket fult ord va? :D

Av Frida Åström - 18 januari 2012 09:46

Jag har legat knockad av en äcklig magsjuka. Inte en droppe har jag fått behålla så att jag idag är totalt kraftlös och har huvudvärk är nog inte konstigt. Patte verkar ha klarat sig och haylie har mått bra sen hon kräktes 2 gånger förra veckan. Peppar peppar! Måste bara tipsa om en grej som fungerar huuuur bra som helst vid magsjuka! Blanda ca en matsked potatismjöl i ett halvt glas vatten (vätskeersättning, saft, mjölk, cola) och svep. Det täpper igen alla hål, haha. Vi testade det på jobbet när det gick magsjuka och ingen behövde gå på toaletten efter det och några timmar senare var dom symptomfria, så även jag. Jag ids inte berätta allt som hänt sen sist för nu ska jag passa på att styra upp lägenheten medans haylie är på dagis :) och av någon anledning går det inte att ladda upp bilder med pattes iPad. Skitapple ;)

Av Frida Åström - 6 januari 2012 20:56

Haylie och Josse har varit hos mormor/farmor idag och dansat ut julen. Go ackackackackaaaaaaaaa ekar fortfarande i mitt huvud. Dom var så söta när dom sprang runt granen, sjöng, skrek, dansade och skrattade så dom kiknade. Go'råttor! Sen fick dom varsin godis/presentpåse :)


Nu sover skatten och jag ska passa på att rensa våran egna julgran så det bara är att slänga ner den från balkongen imorrn. Imorgon är min enda lediga dag på ett bra tag men jag har väldigt, väldigt ont i magen stundvis så vi får se hur det artar sig. Kanske måste vara ledig söndag-måndag iaf. Hoppas inte men man vet ju aldrig.


 

Hjärtegull och stjärtegull i Turkiet.

Av Frida Åström - 4 januari 2012 01:44

Favorit i repris:


 

Jag 1989


 

Haylie 2010


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards