Alla inlägg den 27 december 2011

Av Frida Åström - 27 december 2011 08:17

Det känns som att varje gång jag skriver så är jag antingen sjuk eller så gnäller jag på nåt annat. Men men ;)


Jag jobbade natten mot julafton och jag kände tidigt att jag inte var i form. Värst blev det vid morgonronden då jag bara skakade för att jag frös så mycket. Hade väldigt ont i svanken och fick låna lite paracetamol av en annan avdelning. Det gick inte över och när jag var färdig med allt tog jag på mig mina stövlar och skulle lägga mig på kökssoffan för att försöka räta ut ryggen och där somnade jag ;) Hårt sov jag när morgonpersonalen kom. Efter det har det bara blivit värre och värre.


Tycker att det är den delen som är värst med en förkylning. Alltså känslan och smärtan man har i varenda liten del av kroppen. Inte själva slemmandet och snorandet. Huvva! Bara inte Haylie blir sjuk igen, hon håller just på att kurera sig från en envis förkylning.


Hur var eran jul då? :) Själv är jag mycket nöjd med våran! Klart det inte är optimalt att åka runt till 3 familjer men det är ju det här jag är van med och man måste få det att fungera helt enkelt. Tycker att det flöt på ganska bra och Haylie blev riktigt bortskämd med julklappar. Jag också faktiskt ;) Hon älskade tomten och sprang malligt fram och hämtade och tackade för sina julklappar. Det brännde lite bakom ögonen fler än en gång måste jag säga :) Att jag är stolt över min fina lilla tjej! Hon babblar, sjunger och för sig som en stor tjej och jag förstår inte vars tiden tar vägen.


Idag har jag ställt alarmet tidigt för att få lite egentid. Guldvärt att mysa ner sig i min nya onepiece (av softpile-material eller vad heter det?), under håriga filten och dricka kaffe i lugn och ro. Fler såna här mornar tack!


 

Mallig tjej har varit och hämtat en "julplapp" av tomten :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards